26 februari 2011

Vernielingen Poostweg

De ravage aan de Poostweg

Vandalen hebben op 26 februari in de nacht van vrijdag op zaterdag een grote ravage aangericht aan de Poostweg te Olterterp. Het paddenscherm dat door leden van de WARF en Landschapsbeheer in samenwerking met de gemeente is aangebracht, is over een lengte van meer dan 200 meter met de grond gelijk gemaakt. De paaltjes waarmee het doek zat vastgeniet zijn vernield waardoor het doek plat op de grond kwam te liggen. Het lijkt erop dat men met een auto in de lengterichting over het doek is gereden, aangezien ook vele emmers flinke beschadigingen vertoonden. Ook werd een schrikhek in een droge sloot gegooid en twee driehoekige borden met afbeeldingen van trekkende padden zijn verdwenen. De paddenoverzetters zijn geschokt door deze zinloze vernielingen. Een geluk bij een ongeluk was dat door de lage temperatuur de paddentrek nog niet echt op gang is gekomen. Er is aangifte gedaan bij de politie.