26 oktober 2018

Paddenstoelen lezing en excursie

Kleefzwammetje

Het is weer paddenstoelentijd en dat heeft geresulteerd in een lezing op 9 oktober door Jaap Veneboer en een excursie op 21 oktober onder leiding van Marten en Immy Hunneman. Wat we van Jaap op prachtige dia's zagen konden we niet allemaal vinden tijdens de wandeling in het Diaconieveen. De droge en warme zomer was hier debet aan. Toch hebben we onze al dan niet aanwezige kennis over zwammen een flinke boost kunnen geven. Jaap liet ons op zijn dia's bijzondere zwammen zien en vertelde waar welke soorten groeiden. Loofbomen hebben heel andere zwammen bij zich dan in een dennenbos. In het Diaconieveen was dat inderdaad zichtbaar. Goed speurwerk was nodig en daardoor vonden we toch nog heel wat zwammen. Marten en Immy loodsten ons naar bijzondere plekken met verrassende vondsten.

Het waren twee gedenkwaardige en inspirerende bijeenkomsten.

Een uitgebreider verslag kunt u lezen in ons verenigingsblad Geaflecht.

Bron: Natuurvereniging Geaflecht